Вчителям

Поради для педагогів

Із замкненими дітьми:

        1. Розширюйте коло спілкування, знайомте з новими дітьми першим.
        2. Наголошуйте на перервах про корисність спілкування, розпитайте учня, що нового він дізнався, розмовляючи з іншими.
        3. Прагніть стати для дитини взірцем людини, яка ефективно спілкується, що дуже допомагає їй у житті.
        4. Залучайте якомога частіше до групових форм роботи, давайте завдання для колективної роботи.
        5. Ніколи не протиставляйте дитину колективові, припиняйте зневажливі зауваження однокласників.

Із тривожними дітьми:

        1. Доручення тривожної дитини мають відповідати віку.
        2. Підтримуйте, говоріть про свою впевненість у тому, що дитина зможе виконати завдання.
        3. Не порівнюйте досягнень дитини з успіхами інших дітей. Дуже важливі оптимістичні прогнози.
        4. Не допускайте ситуації змагання, публічного виступу.
        5. Зменшити або усунути тривожність дитини можна за допомогою малювання, фізичних вправ, читання художньої літератури, ігрової терапії, музикотерапії.

З агресивними дітьми:

        1. Не сваріть дитину за те, що вона посміла гніватись на вас, зрозумійте її обурення: допоможіть усвідомити і сформулювати свої претензії до вас.
        2. Дочекайтесь, коли емоції вщухнуть, і тільки тоді розкажіть дитині, що її агресія непотрібна в цій ситуації, все можна вирішити іншим, спокійним тоном.
        3. Учіть дитину розуміти себе й інших. Якщо дитина навчиться усвідомлювати свої почуття і почуття інших, вона зможе свідомо обирати форми боротьби і захисту.
        4. Спостерігайте за собою, щоб інколи ви самі не стали взірцем агресивної поведінки.
        5. Залучайте батьків, з’ясуйте, чи вони не подають негативного прикладу.

З гіперактивними дітьми:

        1. Уведіть знакову систему оцінювання. Хорошу поведінку і досягнення винагороджуйте, не жалійте для такої дитини схвалення.
        2. Частіше проводьте хвилинки відпочинку з легкими вправами і релаксацією.
        3. У класі бажано мати мінімальну кількість предметів, які можуть відволікати увагу.
        4. Спрямовуйте зайву енергію гіперактивних дітей у корисне русло – під час уроку попросіть вимити дошку, прибрати зошити.
        5. Уведіть проблемне навчання, використовуйте у процесі навчання елементи гри, змагання. Більше давайте творчих завдань, уникайте монотонної діяльності.
        6. Давайте лише одне завдання за раз. Якщо учень має виконати велике завдання, нехай воно буде у вигляді послідовних частин. Періодично контролюйте хід роботи над кожною частиною, вносячи відповідні корективи.
        7. Створюйте ситуацію успіху, в якій дитина могла б проявити свої сильні сторони.


Правила безпеки в період конфлікту в Україні

Як допомогти дітям пережити лихо!

      Як учитель, ви можете зробити дуже багато для того, щоб заспокоїти своїх учнів і допомогти їм розібратися зі своїми думками та почуттями стосовно катастрофи та її впливу на родини і громади. Постійний та регулярний контакт з вчителями та друзями допоможе діятям відновити відчуття безпеки. У такі часи ваша відданість, співчуття та навички стають особливо важливими та потрібними!
       Не жалійте часу та зусиль для того, щоб допомогти іншим. Спілкуйтеся з колегами та керівництвом школи, діліться досвідом, страхами та проблемами – у такий спосіб ви зможете підтримати одне одного. Саме так можна привести до ладу власні думки та переживання і підготуватися до питань учнів.
1. Варто говорити про подію в стінах школи. Не завжди корисно радити дітям «просто забути про це». Вислухайте те, що говорять учні, проаналізуйте їхні відчуття та досвід. Обговоріть з ним деякі почуття та думки, що цілком природно виникають у них за цих обставин.
2.  Завжди будьте готові до діалогу зі своїми учнями – вони повинні знати, що ви готові їх вислухати.
3.  Взаємна підтримка ровесників надзвичайно важлива: створюйте можливості для того, щоб учні могли грати і працювати разом.
4. Переконайте учнів, особливо учнів молодших класів, у тому що ваше завдання – перетворити школу на максимально безпечне для них місце, і що їхні батьки чи опікуни зроблять усе можливе, щоб вони почувалися у безпеці.
5.  Будьте готові до непростих запитань: Наприклад, «Чому?» (Людині важко зрозуміти масове знищення чи руйнування – покажіть, що ви це також не приймаєте, і спробуйте надати чітке пояснення зрозумілою мовою); «Чи все буде добре?» (Не давайте неправдивих обіцянок чи марних надій, але розкажіть учням, що різноманітні рятувальні організації, міністерства та відомства, військові та поліція роблять усе можливе для відновлення миру та порядку).
6. Підтримуйте учнів у формуванні позитивних методів подолання стресу та страху, а також допоможіть їм обрати найкращі стратегії для тієї чи іншої ситуації. В першу чергу з’ясуйте, які саме методи і стратегії уже допомагали їм долати свої страхи чи переживання у минулому.
7. Відновіть відчуття «нормальності»: Будьте спокійні і зважені, заспокойте дітей і спробуйте максимально швидко повернутися до повсякденної рутини. У цьому вам допоможуть звичайні розмови – обговорення домашнього завдання і т.п., але при цьому уникайте додаткового тиску на дітей. Будь-яка поведінка, що може зашкодити іншим чи відволікати їх, є неприпустимою, однак пам’ятайте, що для такого поводження можуть бути певні причини.
8. Оголосіть хвилину мовчання, наприклад, на початок уроку. Поясніть дітям, що цим ми вшановуємо загиблих і постраждалих.
9. Зберіть максимум інформації про системи пере адресації для дітей, що можуть потребувати додаткової допомоги і підтримки. Такі послуги можуть надаватися як на базі школи, так і спеціалістами державних установ і професійних організацій. Якщо в одного з учнів спостерігаються серйозні проблеми, які не зникають з плином часу, таку дитину варто спрямувати на отримання спеціалізованої допомоги.
10. Не забувайте піклуватися про себе – бережіть власне емоційне і фізичне здоров’я. Адже тільки здоровий вчитель зможе підтримати та допомогти своїм учням. Діти, які бачать навколо себе впевнених, спокійних та бадьорих дорослих, швидше повертаються  у норму.


70 способів сказати «Дуже добре»

Ти зараз на правильному шляху
Ти робиш це дуже добре
Я знала, що ти можеш це зробити
Це добре
Супер!
Правильно
Ти швидко вчишся
Пречудово!
Це набагато краще
Ти близький до істини
Я щаслива бачити цю роботу
Ти робиш гарну роботу
Гарна робота
Мої вітання
Це те, що треба
У тебе це вийшло
Зараз ти це зрозумів
Нарешті!
Я пишаюся тим як  ти працював
Працюючи так само ти досягнеш багато чого
З кожним днем у тебе виходить краще
Це правильний шлях
Я не зуміла б зробити краще
Тепер нічого тебе не зупинить
Я пишаюся тобою
Так тримати!
Надзвичайно
Прекрасно
Це найкраще
Остаточно
Сенсаційно
Це гарний спосіб
Відмінно
Ти досягнеш успіху
Чудово
Ще краще
Твій мозок попрацював на славу
Це була першокласна робота
Це видатний винахід
Фантастика!
Неймовірно!
Це чудова робота
Ти робиш це красиво
Як ти багато зробив
Розумник
Ти дійсно це покращив
Прегарно!
Вітаю!
Твоя правда!
Так тримати!
Ти зробив це вчасно
Мені подобається хід твоїх думок
Ти нічого не прогавив
Дуже приємно вчити розумних дітей
Велика тобі подяка
Я ніколи не бачила нічого кращого
Твоя робота принесла мені радість
Молодчина!
Повний порядок
Серйозний прорив
Ось цього я ще не бачила
Ти неперевершений сьогодні
Це вже успіх
Це твоя перемога
Тепер ти відчуваєш свої можливості
Ти справжній майстер
Щиросердно рада за тебе
Не можу навіть передати свого захоплення
Грандіозно!
Я вірю в тебе, у тебе завжди виходитиме не гірше!
Слова підтримки та заохочення для забезпечення позитивної емоційної атмосфери на уроці
Працюючи з дітьми, скористуйтеся такими порадами
             Давай спробуємо ще раз
Діти навчаються життю у життя
У мене теж не одразу все виходило, тому не втрачай надії
Якщо дитину постійно критикувати – вона вчиться ненавидіти
Я  завжди вважала, що зможеш це зробити
Якщо дитина живе в атмосфері ворожості – вона вчиться агресивності
Повір у себе
Якщо дитину висміюють – вона стає замкненою
Я можу зрозуміти твій стан
Якщо дитині постійно докоряють – вона вчиться жити з почуттям провини
Я тебе розумію
Якщо дитину підбадьорювати – вона вчиться
 вірити у себе
Я впевнена, що ти можеш
Якщо дину хвалити – вона вчиться бути вдячною
Разом ми зможемо
Якщо дитину підтримувати – вона вчиться вірити у себе
Сьогодні вийде краще, ніж учора
Якщо дитина живе в атмосфері доброзичливості – вона вчиться знаходити любов у цьому світі
Мені подобається те, що ти зробив
Дитині потрібно, щоб її:
розуміли
любили
визнавали
поважали
Навіть, якщо ти помилишся, я допоможу тобі
Ти талановитий
Я пишаюся тобою
Я впевнена у твоїх силах, здібностях, знаннях
Мені приємно спілкуватися з тобою
Я вірю в те, що все вийде
Давай спробуємо зробити якнайкраще
Цікава відповідь, оригінальна відповідь
Відчувається співпраця